MKB Rotterdam Rijnmond zet zich actief in voor een beter ondernemersklimaat in de regio. In samenwerking met VNO/NCW startte de stichting onlangs een campagne om HalloWerk bij ondernemers onder de aandacht te brengen. Secretaris en vice-voorzitter Yvette Huijsmans vertelt over het doel van de campagne.
HalloWerk is een matchingsplatform van de arbeidsmarktregio Rijnmond dat werkgevers en werkzoekenden met elkaar in contact brengt. De database van HalloWerk is gevuld met gemotiveerde mensen. Hier krijgt iedereen een kans, want werkzoekenden hoeven geen cv te uploaden. “Het is heel fijn om alleen op motivatie en vaardigheden te zoeken en het cv achterwege te laten. Willen werken is zoveel belangrijker dan een papiertje.”
MKB Rotterdam Rijnmond (MKB) telt inmiddels 800 leden. “Ons doel is om zoveel mogelijk werkgevers in de regio te bereiken”, vertelt Yvette. Het heeft meerdere voordelen om te blijven groeien. Met het huidig aantal leden wordt MKB bij iedere politieke agenda gevraagd om mee te praten. Ook financieel is het aantrekkelijk. “Het geld dat via lidmaatschappen en partnerschappen met bedrijven binnenkomt, zetten we in om verder te ontwikkelen.”
Campagne
Tijdens de campagne brengt MKB samen met VNO/NCW het platform bij zoveel mogelijk werkgevers onder de aandacht. Yvette: “Als communicatievorm zetten we voornamelijk social media in en richten ons op regioclusters als gemeente Schiedam en gemeente Capelle aan den IJssel. Zo spreken we de Capelse en Schiedamse ondernemer direct aan.”
Succesverhalen
“De campagne is nog maar net begonnen maar we hebben al veel gezaaid”. De eerste periode was erop gericht om zoveel mogelijk bewustwording bij de ondernemers te creëren. “Nu kunnen we kijken hoeveel nieuwe ondernemers zich bij HalloWerk hebben aangemeld en gaan we er daadwerkelijk op uit.” Speciaal voor deze campagne is er een accountmanager aangewezen die bij de bedrijven langsgaat en helpt bij het maken van een match. Yvette: “Hoe meer werkgevers de voordelen van HalloWerk ervaren, hoe sneller de succesverhalen komen. Betere reclame is er niet.”
De ervaringen tot nu toe zijn erg goed. Het team van MKB is druk in de weer en werkgevers reageren enthousiast. “Binnenkort zullen alle inspanningen zijn vruchten af gaan werpen.”