Campagne Sander & de Hartenjagers overtuigen werkgevers met een sociaal hart

Sander & de Hartenjagers zijn van start!

Vorig jaar ging televisiemaker en bekende Rotterdammer Sander de Kramer de uitdaging aan om minimaal 100 werkgevers met een sociaal hart te vinden. De campagne ‘De 100 van Sander’ leverde maar liefst 116 werkgevers op. Meer dan 1.300 werkzoekenden vonden een baan. Een schitterend resultaat! En een goede motivatie om door te gaan. Want er zijn nog altijd teveel werkzoekenden in de regio Rijnmond. Daarom krijgt de campagne een vervolg: Sander & de Hartenjagers.

 

 

Jörgen gaat hart voor de 50+ er

Jörgen Raymann, voormalig tv-maker, nu vooral inspirator en coach voor bedrijven, weet hoe het is om een carrière-switch te maken. Als Hartenjager communiceert hij over de meerwaarde van de 50+ er en de mogelijkheden van leren & ontwikkelen. Jörgen zet zich in deze campagne in voor 50+ ers die niet makkelijk aan het werk komen. Hij gaat op zoek naar werkgevers met een sociaal hart die op zoek zijn naar talent.

Werkgevers met een sociaal hart

Door aan te sluiten bij de campagne, biedt u mensen een volwaardige plek op de arbeidsmarkt. Zo krijgt iedereen een kans. U toont toch ook uw sociaal hart?

Tijdens de banenmarkt in het Sparta Stadion op 22 maart ging Hartenjager Jörgen Raymann met drie HalloWerk-kandidaten op zoek naar een passende baan. De 50-plussers willen graag weer iets betekenen voor de maatschappij. En dat geldt niet alleen voor deze kandidaten. Er zit heel veel 50-plustalent op de de bank. Bent u een werkgever met een sociaal hart en op zoek naar talent? Laat uw gegevens achter op het aanmeldformulier op deze pagina. Wie weet bent u binnenkort een gemotiveerde werknemer rijker.

Op 11 maart ontvingen wethouder Richard Moti, Sander de Kramer en Jörgen Raymann gemotiveerde 50-plussers bij het sfeervolle Lommerrijk. De kandidaten werden in contact gebracht met werkgevers met een sociaal hart. Het resultaat? Kijkt u zelf maar, de ja-vibe spat ervan af.

Jörgen Raymann gaat voor Sander & de Hartenjagers op bezoek bij Bats en Patricia in de Van Nellefabriek. Bats werkt voor de Good Agency, een bureau dat 50-plussers in dienst neemt. Patricia is één van de 50-plussers. Wilt u weten wat de meerwaarde van een oudere werknemer is voor u als werkgever? Bekijk dan onderstaand filmpje.

Als één van de grootste werkgevers in Rotterdam, vindt Erasmus MC het belangrijk dat de werknemers een afspiegeling zijn van de maatschappij. Hun doel? 446 mensen via WSP Rijnmond aannemen. Ze zijn al goed op weg. Zo heeft Joop, na twintig jaar op de bank te hebben gezeten, eindelijk passend werk gevonden bij Erasmus MC. Gelukkig heeft hij in die twintig jaar niet stilgezeten, en ontwikkelde hij zich tot 3D-specialist. Die kennis kunnen ze bij Erasmus MC goed gebruiken. En binnenkort krijgt Joop er een tweede rol bij, als jobcoach voor zijn nieuwe collega. Tja, dat is het voordeel van een 50-plusser binnen een organisatie.

Meld u aan!

"*" geeft vereiste velden aan

Werkgevers met een sociaal hart:

  • Zien de toegevoegde waarde van inclusief werkgeverschap.
  • Willen mensen laten groeien. Dit doen ze door uit te gaan van talent en te kijken naar wat iemand wél kan.
  • Investeren in talent.
  • Geven aandacht en energie aan mensen.
  • Passen zo nodig functies op hen aan.